Pozwala to też na bardzo dynamiczną jazdę ważącym (w przypadku kombi) prawie 1700 kg autem. Przy tym auto spala na prawdę niewiele - przeciętnie w trybie mieszanym nie więcej niż 6,3 litra ON / 100 km.
Ford Mondeo MK3 Touring (przedlift) |
Niestety - żeby nie było za dobrze są i problemy...
Ford poszedł na współpracę z firmą Delphi. I to właśnie Delphi był dostawcą aparatury CommonRail do tych samochodów. I o ile nie winiłbym tutaj akurat Delphi za większą niż standardowa awaryjność - o tyle serwisowanie układów Delphi jest nieco droższe niż równoważnych układów Boschowskich.
Znane są powszechnie usterki wtryskiwaczy i pomp wtryskowych w tych samochodach (jak i zasadniczo w każdym dieslu z systemem CommonRail). Zazwyczaj zaczynają się objawiać "mrugającą sprężynką" po gwałtownym przyspieszeniu na wysokim biegu, ewentualnie gaśnięciem samochodu tuż po odpaleniu. Komputerowy odczyt błędów pokazuje zazwyczaj początkowo błąd P0251 - czujnik ciśnienia paliwa, wartość poza zakresem.
Co może być przyczyną?
Na początku należy zadać sobie pytania:
a. kiedy wymieniałem filtr paliwa?
b. czy nie ma oby dużego mrozu, a zalane paliwo możliwe nie ma odpowiedniej odporności na temperaturę?
po czym:
1. Należy najpierw wykonać próbę przelewową wtryskiwaczy - pozwoli wykluczyć / potwierdzić problem z zaworkami przelewowymi wtryskiwaczy
2. Jeśli próba przelewowa jest w porządku - sprawdzamy ciśnienia pompy CR (oraz obecność dużej ilości maleńkich opiłków w filtrze paliwa - jeśli są - pompa CR powinna zostać zregenerowana/wymieniona, a układ paliwowy przepłukany)
3. Jeśli i te są OK - można na "podkładkę" wymienić czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej. Padają wbrew pozorom całkiem często.
4. Kolejnym krokiem jest sprawdzenie regulatora ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej - zasadniczo jedynym pewnym sposobem jest tutaj podmiana przed wymianą.
Jeśli powyższe nie pomogą:
1. Wtryskiwacze wysyłamy na maszynę probierczą -> to ostatecznie wykluczy/potwierdzi ich uszkodzenie
2. Podobnie jak wyżej postępuje się z pompą wtryskową
Maszyna probiercza pozwoli sprawdzić ww. urządzenia w symulowanych warunkach prawdziwej pracy w samochodzie (przy obciążeniach), stąd ryzyko błędnej diagnozy jest znikome.
Praktycznie zawsze spośród wyżej wymienionych sugestii znaleźć da się prawdziwą przyczynę problemów z autem.
Koszt regeneracji jednego wtryskiwacza to ok 550-700 zł brutto
Koszt regeneracji pompy - 1500-2500 zł brutto
Czujnik ciśnienia paliwa (można wymienić bez listwy) - od 100 zł używany, nowy zasadniczo tylko z listwą paliwową
Regulator ciśnienia paliwa na pompie to koszt ok 550-600 zł brutto
Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuńZ pewnością nikt nie lubi stresujących sytuacji na drodze, ale czasem są one nieuniknione. Dlatego warto znać profesjonalną firmę świadczącą usługi pomocy drogowej. Na stronie https://hol-max.pl/ znajdziesz doświadczoną ekipę, która działa szybko i skutecznie w przypadku awarii, wypadku czy zablokowania samochodu. Kliknij w link, aby dowiedzieć się więcej i mieć pewność, że w razie potrzeby możesz polegać na ich pomocy.
OdpowiedzUsuńsuper
OdpowiedzUsuń